English
سه شنبه 11 اردیبهشت 1403

برگزاری سومین نشست صمیمانه اعضا و دبیران کانون‌های فرهنگی و هنری و انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه علم و فرهنگ با سرپرست دانشگاه و معاون دانشجویی و فرهنگی

سومین نشست اعضا و دبیران کانون‌های فرهنگی و هنری و انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه علم و فرهنگ با سرپرست دانشگاه و معاون دانشجویی و فرهنگی با هدف بیان نظرات و دیدگاه‌های دانشجویان، بررسی وضعیت موجود و ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های مربوط به کانون‌ها و انجمن‌های دانشگاه برگزار شد.

  • سومین نشست صمیمانه اعضا و دبیران کانون‌های فرهنگی و هنری و انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه علم و فرهنگ با حضور رئیس و مسئولان فرهنگی دانشگاه و اعضا و دبیران کانون‌های فرهنگی و هنری و انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه علم و فرهنگ روز چهارشنبه مورخ ۶ اردیبهشت در محل سالن جلسات ساختمان علم برگزار شد. در این نشست، دکتر مهدی باصولی، سرپرست دانشگاه؛ دکتر منوچهر جهانیان، معاون فرهنگی و دانشجویی؛ دکتر عیسی علیزاده، مشاور اجرایی رئیس دانشگاه؛ اعضا و دبیران کانون‌های فرهنگی و هنری و انجمن‌های علمی و صدرا عمویی و زینب نجفی، مدیران فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، حضور داشتند و دانشجویان دغدغه‌ها، نظرات و دیدگاه‌های خود را درمورد مسائل کانون‌های فرهنگی و هنری و انجمن‌های علمی دانشجویی و اهم اهداف و برنامه‌های پیش روی این تشکل‌ها بیان کردند.
  • در ابتدای این نشست، دکتر منوچهر جهانیان، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، از زحمات و تلاش‌های اعضای این تشکل‌ها در برگزاری محفل نورانی قرآن و مراسم ضیافت افطار قدردانی کرد و با بیان اینکه کار فرهنگی در دانشگاه بدون حضور دانشجویان معنایی ندارد، گفت: مشارکت مشفقانه و همدلانه دانشجویان در برنامه‌های فرهنگی دانشگاه موجبات ارتقای فعالیت‌ها در همه عرصه‌ها خواهد بود.
  • در ادامه، اعضا و حاضران در نشست دیدگاه‌ها و نظرات خود را در حوزه فرهنگی، آموزشی و صنفی مربوط به دانشگاه مطرح کردند. وسایل آزمایشگاهی، کارگاهی و کتابخانه؛ موضوع اردوهای دانشجویی؛ مشارکت اعضای هیئت‌علمی و مدرسان دانشگاه در فعالیت‌های فرهنگی؛ مسائل مربوط به نشریات دانشجویی؛ امکانات و خدمات بهداشتی دانشگاه؛ امکان همکاری دانش‌آموختگان در برنامه‌های فرهنگی؛ مسائل ورزشی دانشجویان؛ لزوم فضای نقد و گفتگو در دانشگاه؛ لزوم به‌روزبودن و غنای منابع علمی و کتابخانه و ... از جمله موارد مطرح‌شده از سوی دانشجویان در این نشست بود.
  • پس از شنیدن دیدگاه‌ها و نظرات حاضران در نشست، دکتر مهدی باصولی، سرپرست دانشگاه، ضمن قدردانی از اقدامات و فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری و انجمن‌های علمی دانشجویی، به‌ویژه در برگزاری محفل انس با قرآن، لزوم گفتگو و استفاده از نظرات دانشجویان در اداره دانشگاه را بسیار واجد اهمیت دانست و با اشاره به اینکه دانشجویان ذی‌نفعان اصلی و مهم‌ترین رکن دانشگاه هستند، بیان داشت: تمامی خدمات و برنامه‌های دانشگاه باید در این راستا شکل بگیرد.
  • این نشست حدود چهار ساعت به طول انجامید و دکتر باصولی در خصوص موارد مطرح‌شده از سوی دانشجویان توضیحاتی را بیان کرد. ایشان با اشاره به اینکه در بازطراحی دانشگاه‌ باید به نیاز نسل‌های مختلف توجه شود، افزود: بسیاری از مسائل مربوط به بحث‌های رفاهی و خدماتی دانشگاه متأثر از این موضوع هستند و مسئولان دانشگاه تمامی تلاش خود را به کار خواهند بست تا موارد درحدامکان مرتفع شود و البته این امر با محدودیت‌هایی مواجه هست و به زمان بیشتری نیاز دارد.